سیاسی اجتماعی
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بربال ملکوت و آدرس javad95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 123
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 85
باردید دیروز : 83
بازدید هفته : 172
بازدید ماه : 168
بازدید سال : 1898
بازدید کلی : 19533
باید توان دفاعی را افزایش داد تا قدرت‌های زورگو، احساس تهدید کنند



باشگاه خبرنگاران - باید توان دفاعی را افزایش داد تا قدرت‌های زورگو، احساس تهدید کنند/دولت امریکا فاقد صلاحیت برای اظهارنظر درباره جمهوری اسلامی ایران است/حرکت علمی کشور باید با قدرت ادامه یابد

 

 
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله‌العظمی خامنه‌ای، حسینیه امام خمینی(ره) میزبان نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، بیش از دو ساعت از فناوری‌های پیشرفته، بومی و دانش‌بنیان که محصول تلاش، ابتکار و دانش محققان و متخصصان داخلی است و اثر مستقیمی بر افزایش توان رزمی نیروهای مسلح دارد، بازدید کردند.
 
در این نمایشگاه، دستاوردهایی در زمینه طراحی و ساخت انواع سامانه‌ها و تجهیزات پیشرفته «موشکی»، «راداری»، «دریایی»، «اپتیکی»، «زرهی»، «پهپاد» و «مراکز ارتباطاتی» به نمایش گذاشته شد.
 
ارائه گزارشی از توانایی‌ها و تولیدات سامانه‌های پدافند موشکی در «بُردهای کوتاه، متوسط و بلند» بخش اول این نمایشگاه بود.
 
بخش «انواع سونارهای پیشرفته شناورهای سطحی» که به‌دست متخصصان وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، غرفه دیگری بود که مورد بازدید فرمانده کل قوا قرار گرفت.
 
سامانه‌های راداری در انواع «مراقبت، کنترل شکاری و کنترل آتش الکترواپتیکی»، قسمت بعدی از نمایشگاه بود. در این بخش، مسئولان وزارت دفاع، گزارشی در خصوص بخش راداری سامانه پدافند و تولید داخلِ «باور 373» نیز ارائه کردند. این سامانه قابلیت‌های بالاتری نسبت به مشابه خارجی دارد.
 
«سیستم عامل بومی نیروهای مسلح»، «رایانه امن و ضد بدافزار ملی»، «ارتباطات برد بلند و دیجیتال امن»، «پیشرفت‌های ماهواره‌ای»، «تجهیزات جنگ الکترونیک پیشرفته» و «موشک‌های دوش پرتاب»، دستاوردهای دیگری بود که گزارشی از آن‌ها در نمایشگاه به اطلاع رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید.
 
در غرفه‌های دیگر نمایشگاه، دستاوردهای فناورانه متخصصان داخلی در زمینه «افزایش دقت و نقطه‌زنی موشک‌های بالستیک» گزارش شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس در جمع وزیر، مسئولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع، افزایش توان «دفاعی و تهاجمی» را حق مسلم و قطعی کشور دانستند و با تأکید بر لزوم ادامه مسیر افزایش توان دفاعی گفتند: در دنیایی که قدرت‌های زورگو و سلطه‌گر، دارای کمترین جوهره‌ی اخلاق، وجدان و انسانیت حاکم هستند و از تجاوز به کشورها و کشتار انسان‌‍های بی‌گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است زیرا این قدرت‌ها تا اقتدار کشور را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه ای، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی را شیرین و خرسندکننده خواندند و افزودند: علت این خرسندی، علاوه بر دیدن توانایی‌های دفاعی که نقش به‌سزایی در افزایش سطح و ضریب اقتدار کشور دارد، مشاهده نیروهای عالِم، محقق، پژوهشگر، اهل فکر و اقدام و با ایمان است که بسیار خوشحال‌کننده و لذت‌بخش است.
 
ایشان خاطرنشان کردند: وجود چنین نیروها و عناصری در مجموعه صنایع دفاعی کشور، همچون جواهری بسیار گرانب‌ها و غیرقابل‌قیمت‌گذاری است.
 
رهبر انقلاب اسلامی سپس در تبیین دلیل تأکید بر لزوم افزایش توان و گسترش صنایع دفاعی، خاطرنشان کردند: در شرایطی که قدرت‌های زورگوی دنیا، چتر قدرت خود را گسترانیده‌اند و هیچ رحمی در وجود آن‌ها به چشم نمی‌خورد و علناً مجلس عروسی و بیمارستان را به بهانه مبارزه با تروریسم بمباران می‌کنند و صدها انسان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند و به هیچ سازمان و نهادی هم پاسخگو نیستند، باید توان و قدرت دفاعی را افزایش داد تا قدرت‌های زورگو، احساس تهدید کنند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته ما برای گسترش صنایع دفاعی محدودیت‌هایی قائل هستیم و سلاح‌های کشتار جمعی همچون سلاح شیمیایی و سلاح هسته‌ای، بر اساس مبانی اعتقادی و دینی ممنوع هستند.
 
ایشان تأکید کردند: ممنوعیت سلاح شیمیایی در بخش تهاجمی است اما افزایش توان در بخش‌های دفاعی در برابر حمله شیمیایی اشکالی ندارد.
 
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: به غیر از این محدودیت‌ها، در بقیه زمینه‌ها هیچ محدودیتی برای افزایش توان دفاعی و نظامی وجود ندارد و پیشرفت در این عرصه‌ها، یک وظیفه است.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران و همچنین حساسیت منطقه غرب آسیا و طمع دائمی قدرت‌های سلطه‌گر خاطرنشان کردند: برای تأمین امنیت ملت، کشور و آینده، باید علاوه بر توان دفاعی، توان تهاجمی را نیز افزایش داد.
 
ایشان به ناراحتی قدرت‌های سلطه‌‍گر از خرید تجهیزات دفاعی ایران از برخی کشورها اشاره کردند و افزودند: این قدرت‌ها که مدعی عقل و انصاف هستند و در خصوص صلاحیت اخلاقی کشورها برای دارا بودن یا دارا نبودن برخی تجهیزات دفاعی سخن می‌گویند، خود، به هیچ‌یک از اصول اخلاقی پایبند نیستند.
 
رهبر انقلاب اسلامی، دولت امریکا را فاقد صلاحیت اخلاقی برای اظهارنظر درباره جمهوری اسلامی ایران دانستند و گفتند: چه حزبی که دولت آن، امروز در امریکا برسر کار است و چه حزب رقیب که دولت قبلی را به دست داشت، هیچ‌کدام صلاحیت اخلاقی ندارند زیرا هر دو حزب، مرتکب جنایات و فجایع گوناگونی شده‌اند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بزرگ‌ترین گناه حزب حامی دولت کنونی امریکا را «ایجاد شبکه‌های تروریستی خطرناک» خواندند و تأکید کردند: دولت کنونی امریکا، یک گروه تروریستی را به ظاهر مورد حمله قرار می‌دهد و یک گروه دیگر تروریستی را مستثنی می‌کند که معنی آن، حاکمیت سیاست بر اخلاق است.
 
ایشان افزودند: دولت قبلی امریکا نیز مسئول فجایع و جنایت‌های انجام گرفته در عراق و افغانستان است؛ به گونه‌ای که میلیون‌ها نفر انسان بی‌گناه کشته شدند و حتی هزاران نفر از دانشمندان عراقی به وسیله گروه آدمکش «بلک واتر» شناسایی شدند و به قتل رسیدند.
 
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بنابراین هیچ‌یک از دو حزب مطرح در امریکا، از لحاظ صلاحیت اخلاقی، ترجیحی بر دیگری ندارد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: ما در امریکا با چنین دولت‌هایی طرف هستیم و اینکه تصور کنیم با مذاکره می‌توان به تفاهم و نقاط مشترک رسید، اشتباه است.
 
ایشان تأکید کردند: اصرار من بر لزوم مذاکره نکردن با امریکا به همین دلیل است و تجربه ثابت کرده که امریکایی‌ها در مذاکرات به‌جای تفاهم، به‌دنبال تحمیل خواسته‌های خود هستند که نمونه بارز آن نیز همین قضایای اخیر است.
 
فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود، با قدردانی از وزارت دفاع و محققان و متخصصان سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح، افزودند: یکی از عوامل برجسته در پیشرفت صنایع دفاعی کشور، ارتباط بخش دفاعی با دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توصیه مکرر خود به دولت‌ها مبنی بر لزوم همکاری صنعت با دانشگاه خاطرنشان کردند: این همکاری برای هر دو طرف مفید خواهد بود و نمونه بارز آن را اکنون در وزارت دفاع مشاهده می‌کنیم.
 
ایشان، این پیشرفت‌ها را نتیجه حرکت عظیم علمی کشور در دوازده سال گذشته دانستند و تأکید کردند: جنبش نرم‌افزاری و حرکت علمی که اکنون به‌صورت «گفتمان عمومی» درآمده و دانشمندان جوان ما موفق به شکستن خطوط مرزی علم شده‌اند، باید با قدرت ادامه یابد زیرا پیشرفت در هر عرصه‌ای، زمینه‌ساز پیشرفت‌های جدید در بخش‌‎های دیگر خواهد شد.
 
گفتنی است؛ پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع، از اقدامات انجام گرفته در صنایع دفاعی، ایجاد شبکه همکاران وزارت دفاع و ارتباط منسجم صنایع دفاعی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، گزارش کوتاهی بیان کرد و گفت: امروز صنایع دفاعی کشور، با بهره‌مندی از زیرساخت‌های صنعتی و دانش‌بنیان، توانایی تأمین نیازهای نیروهای مسلح را دارد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 83
موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ال سعود همان شجره ملعونه است

چرا رهبر انقلاب از عبارت شجره ملعونه استفاده کردند؟

در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ی ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دیده‌اند. در آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» : «و چون برایت گفتیم: به‌راستی پروردگارت به مردم احاطه داشته‌ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت‌شده در قرآن را، جز وسیله‌ای برای امتحان مردم قرار ندادیم. و ما بیم‌شان می‌دهیم، پس ایشان را به‌جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید.»

سؤال آن است که این شجره‌ی ملعونه چیست که خداوند آن را وسیله‌ای برای آزمایش و امتحان مردم قرار داده است؟ مخصوصا آنکه در هیچ یک از آیات کریم، شجره‌ای به چشم نمی‌خورد که مورد لعن خداوند قرار گرفته باشد. برخی از مفسران معتقدند که این شجره، شجره‌ی زقوم است و به آیه‌ی ۶۲ سوره‌ی صافات اشاره می‌کنند که «أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْناها فِتْنَةً لِلظَّالِمِینَ». اما همانگونه که مشخص است در این آیه، صرفا به محل امتحان بودن زقوم اشاره می‌شود و دیگر مورد لعن قرار نگرفته است.

به‌همین علت برخی از مفسران دیگر اعتقاد بر این دارند که کلمه‌ی «شجره» را نباید به معنای تحت‌اللفظی آن یعنی «درخت» ترجمه کرد، بلکه با توجه به محتوای آیه می‌توان دریافت که مراد خداوند از بیان آن چیز دیگری بوده است. شبیه چنین موضوعی در آیات ۲۴ و ۲۶ سوره‌ی ابراهیم علیه‌السلام نیز آمده است که خداوند از دو عبارت «شجره‌ی طیبه» و «شجره‌ی خبیثه» برای توصیف وضعیت دو جریان حق و باطل استفاده شده است: «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ ٱللَّهُ مَثَلًۭا کَلِمَةًۭ طَیِّبَةًۭ کَشَجَرَةٍۢ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌۭ وَفَرْعُهَا فِى ٱلسَّمَآءِ» و «وَمَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِیثَةٍۢ کَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ ٱجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ ٱلْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍۢ».
 

 در آیه‌ی فوق‌الذکر نیز کلمه‌ی شجره، بنا بر تفسیر مفسرانی چون مرحوم علامه طباطبایی، می‌بایست به معنای خاندان و دودمان در نظر گرفت که در زبان عربی نیز اتفاقا کاربرد زیادی دارد. مثلا می‌گویند فلانی از شجره‌ی مبارکی است، یعنی اینکه از خاندان مبارک و با اصل و نسب‌داری هست. در احادیث معصومین علیهم‌السلام نیز چنین معنایی از شجره به کار رفته است. به‌عنوان مثال پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم خطاب به امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «أنا و أنت من شجرة واحدة». پس مراد از شجره‌ی ملعونه در این آیه نیز در حقیقت، خاندانی است که به دلیل کارهایی که کرده‌اند مورد لعنت خداوند قرار گرفته است. پس پرسش بعدی این است که این خاندان، کدام خاندان‌اند؟

در تفسیر نمونه آمده است جمعى از مفسران شیعه و همچنین اهل تسنن نقل کرده‌اند رؤیایی که در ابتدای آیه ذکر شده است، اشاره به همان ماجرای معروف پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دارد که خواب دیدند میمون‌هایی از منبر ایشان بالا و پایین می‌روند و پیامبر بعد از این خواب، بسیار غمگین شدند به‌طوری‌که کمتر می‌خندیدند. این خواب را بسیاری از برجستگان اهل سنت چون خطیب بغدادى، ترمذى، ابن ‌جریر، طبرانى، بیهقى، ابن ‌مردویه و علمای شیعه چون شیخ کلینی نقل کرده‌اند. بر همین اساس، مفسران سنی و شیعه (مانند قرطبی از مفسران معروف اهل سنت در تفسیر الجامع، فخر رازی در تقسیر کبیر و...) این خواب را، دلالت بر روی کار آمدن خاندان بنی‌امیه، بعد از رحلت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم گرفته‌اند. خاندانی که با اعمال خود موجب فتنه در جهان اسلام شدند و تاریخ اسلام را از مسیر اصلی خود منحرف کردند.

حال، به کار بردن عبارت شجره‌ی ملعونه برای آل‌سعود در پیام حج رهبر انقلاب، بیانگر همان خط منحرفی است که در جهان اسلام به وجود آمده که با رفتار و گفتار خود، موجبات فتنه در بین مسلمین را ایجاد کرده‌اند. همکاری و هماهنگی با شرورترین دشمنان مسلمانان یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی، پشتیبانی مالی و لجستیکی از گروهک‌های تروریستی چون داعش و القاعده، کشتار مردم بی‌گناه یمن، و بی‌کفایتی در ماجرای منای حج گذشته که موجب شهادت ۶۰۰۰ هزار حاجی از سراسر جهان اسلام شد، از نمونه‌های ملعونه بودن این خاندان است

تعداد بازدید از این مطلب: 65
برچسب‌ها: آل سعود , آل فتنه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نفوذ این است که از درون بخواهیم عده‌ای را تحریم کنیم و دچار خودتحریمی شویم

خبرگزاری فارس: نفوذ این است که از درون بخواهیم عده‌ای را تحریم کنیم و دچار خودتحریمی شویم

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر دشمن تا دیروز تهدید می‌کرد که اگر خواست کدخدا را نپذیریم علیه ما قطع‌نامه صادر می‌شود، امروز حرکتی را شروع کرده که ما از درون بخواهیم عده‌ای را تحریم کرده و دچار خودتحریمی شویم.

وی افزود: اگر تا دیروز تهدید می‌کرد اگر تو خواست کدخدا را نپذیری فلان قطع‌نامه علیه تو صادر می‌شود، امروز حرکتی را شروع کند که تو از درون بخواهی عده‌ای را تحریم کنی و دچار خودتحریمی شوی.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: این خطر بزرگی است؛ این است که دانشجوی بسیجی باید نسبت به آن هوشیار باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هرکسی که دشمن شماست تمام تلاش خود را به‌کار می‌برد برای اینکه از بیرون تحریم‌هایی را اعمال کند، اما دشمن دید در هر عرصه‌ای که تحریم وارد شد، موفقیت‌هایی شکل گرفت، چه در هسته‌ای، چه در موشکی و چه در چیزهای دیگر؛ نفوذ این است که تمهیداتی فراهم کند تا یک‌دفعه از درون دچار خودتحریمی شویم. درک واقعیت‌ها این است. اینها را باید دقیق فهمید.

تعداد بازدید از این مطلب: 75
موضوعات مرتبط: سیاسی , تاریخی , امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یحیی کاتسینا رهبر موقت شیعیان نیجریه/ حال شیخ زکزاکی مساعد نیست.
 
 
شیخ زکزاکی«اسماعیل شعیب» تأکید کرد که در شرایطی که اوضاع جسمانی شیخ «زکزاکی» بسیار وخیم بوده و ارتش اجازه درمان وی را نمی دهد، «یعقوب یحیی کاتسینا» رهبری موقت شیعیان نیجریه را بر عهده دارد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل ـ رامین حسین آبادیان: آذرماه سال گذشته بود که نظامیان ارتش نیجریه در اقدامی وحشیانه به منزل شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور در منطقه «گیسلو» در شهر «زاریا» در ایالت «کادونا» یورش بردند. جنبش اسلامی نیجریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان حمله نیروهای ارتش این کشور به محل اقامت شیخ زکزاکی، چندین عضو ارشد این جنبش از جمله شیخ محمد توری، دکتر مصطفی سعید، ابراهیم عثمان و جمی گلیما به شهادت رسیده‌اند.

بنا بر اعلام سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه، در حمله وحشیانه آذرماه، نیروهای ارتش حتی افراد زخمی را نیز هدف گلوله قرار داده و آن‌ها را به شهادت رساندند.

در حملات وحشیانه سال گذشته ارتش نیجریه به منزل شیخ زکزاکی درگیری شدیدی میان نظامیان و طرفداران این روحانی شیعی درگرفت که به دنبال آن حدود دو هزار نفر شهید و هزاران تَن دیگر زخمی شدند. طبق اعلام رسمی نهادهای بین المللی ارتش نیجریه پس از شهادت شمار زیادی از شیعیان اقدام به دفن آنها در گورهای دسته جمعی کرده است.

از آذرماه سال ۹۴ تاکنون مناطق مختلف کشور نیجریه صحنه تظاهرات مردمی در حمایت از شیخ زکزاکی و محکومیت ارتش این کشور بوده است. اعتراضات مردمی نه تنها در مناطق مسلمان نشین بلکه در مناطق مسیحی نشین نیز ادامه می یابد. 

بر همین اساس، خبرنگار مهر در خصوص آخرین تحولات نیجریه و اوضاع این کشور و همچنین آخرین وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی، گفتگویی را با «اسماعیل شعیب» از اعضای ارشد جنبش اسلامی نیجریه ترتیب داده است که مشروح آن از نظر می گذرد؛

*اخیرا اخباری مبنی بر وخامت وضعیت جسمانی شیخ «ابراهیم زکزاکی» در رسانه ها منتشر شده است. آیا خبر دقیقی از آخرین وضعیت وی در دست است؟

در خصوص اوضاع جسمانی شیخ ابراهیم زکزاکی باید گفت متأسفانه آنچه که درباره ایشان در رسانه ها منتشر شده است، صحت دارد. شیخ ابراهیم زکزاکی یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داده اند و چشم دیگرشان نیز در آستانه نابینایی است که تاکنون تحت عمل جراحی نیز قرار گرفته اما نتیجه ای نداشته است.

*برخی از وکلای نیجریه ای اخیرا تلاشی را به منظور آزادی فوری شیخ ابراهیم زکزاکی آغاز کرده اند، اما با مخالفت سرسختانه ارتش نیجریه روبرو شدند. این مسأله و اقدامات ارتش را چگونه ارزیابی می کنید؟

حدود یک ماه پیش دادگاه شیخ ابراهیم زکزاکی برگزار شد. کمی پیش از برگزاری این دادگاه، برخی وکلای نیجریه تلاش بسیار زیادی را به منظور آزادی وی آغاز کردند. با این حال، پس از برگزاری جلسه دادگاه، قاضی پرونده رسیدگی به اتهامات وی را به ماه جاری میلادی موکول کرد و قرار است در این ماه نیز جلسه دادگاه برگزار شود.

وکلای نیجریه ای تمام تلاش خود را به کار بستند تا جلسات دادگاه شیخ زکزاکی هرچه سریعتر برگزار شده تا فرصت برای درمان ریشه ای ایشان فراهم شود. با وجود این تلاشها، دادگاه مسئول رسیدگی به پرونده شیخ زکزاکی با هرگونه همکاری با وکلای نیجریه ای مخالفت کرد.

*آیا تظاهرات مردمی در حمایت از شیخ زکزاکی با وجود گذشت حدود یک سال از بازداشت ایشان توسط ارتش همچنان ادامه دارد و یا متوقف شده است؟

تظاهرات مردمی در حمایت از شیخ زکزاکی در مناطق مختلف نیجریه همچنان ادامه دارد. این تظاهرات در مناطق مختلف از جمله «کادونا» و حتی شهر «أبوجا» پایتخت کشور با قدرت ادامه می یابد. تظاهرات مردم نیجریه نه تنها در مناطق مسلمان نشین، بلکه در دیگر مناطق متعلق به ادیان دیگر نیز برگزار می شود.

*واکنش ارتش نیجریه به تظاهرات مردمی در اعلام همبستگی با شیخ زکزاکی چیست؟ آیا همچنان سرکوب تظاهرات در دستور کار ارتش است؟

حجم تظاهرات مردمی علیه دولت و ارتش نیجریه پس از سرکوب شیعیان این کشور به حدی بود که هم اکنون نوعی ترس در صفوف آنها (ارتش و دولت) غالب شده است. به همین دلیل دیگر تظاهرات ضد دولتی هدف سرکوب گسترده ارتش قرار نمی گیرند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 61
موضوعات مرتبط: حوادث , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سامانه «باور۳۷۳» به زودی عملیاتی می‌شود/ بدنبال S۴۰۰ نیستیم

نشست خبری وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

وزیر دفاع با بیان اینکه اولین موتور هوایی ساخت ایران فردا رونمایی می شود، خبر از عملیاتی شدن سامانه موشکی «باور 373» در سال جاری داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست خبری که صبح امروز در محل وزارت دفاع برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت استقرار و تحویل سامانه دفاعی  S ۳۰۰ اظهار داشت: ما قرارداد قبلی که در این خصوص با روسیه داشتیم که آن قرارداد از طرف روس ها به بهانه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به صورت یک طرفه لغو شد باعث شد تا ما شکایتی را در مراجع بین المللی مطرح کنیم.

وی افزود: در دولت یازدهم در بالاترین سطوح سیاسی دو کشور مسائل مختلفی مورد بحث قرار گرفت که یکی از این مسائل موضوع قرارداد S ۳۰۰ بود که هم از طرف روس ها و هم از طرف ما مورد تاکید قرار گرفت و در نشست های روسای جمهور دو کشور یکی از موارد بحث مساله تحویل سامانه S ۳۰۰ بود.

سردار دهقان ادامه داد: بعد از تصدی بنده در وزارت دفاع در سفری که برای شرکت در یک کنفرانس دفاعی به مسکو داشتم بحث S ۳۰۰ را مطرح کردم و قرار بر این شد که وزیر دفاع روسیه کار را به نتیجه برساند، سپس در دومین کنفرانسی که در مسکو حضور یافتم وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که لغو تحویل سامانه S ۳۰۰ به ایران توسط رئیس جمهور روسیه منتفی اعلام شده است و تصمیم رئیس جمهور قبلی این کشور مبنی بر عدم تحویل S ۳۰۰ به ایران لغو شده است.

وی افزود: البته در یک چارچوب توافق شده قرار شد، زمانی که طرف روسیه قرارداد تحویل S ۳۰۰را به نحو کامل اجرا کنند ما شکایت خود را پس بگیریم که با تحویل این سامانه آن شرط حاصل شد و ما شکایت خود را پس گرفتیم و همچنین این حق را برای خود قائل شدیم که در ادامه اجرای این قرارداد اگر مشکلی به وجود آمد ما طرح دعوی در مراجع بین اللملی را داشته باشیم.

وزیر دفاع در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مذاکراتی که برای تحویل سامانه s۴۰۰ با روسیه داشته اید یا خیر گفت:موضوع تحویل سامانه s۴۰۰ تاکنون مطرح نبوده البته طرف روس آن زمانی که ماجرای لغو قرارداد S ۳۰۰ پیش آمد پیشنهاد تحویل سامانهAnti۲۵۰۰ و S۴۰۰ را به ما کرد  اما اصرار داشتیم سامانه S ۳۰۰ را تحویل بگیریم.

وی تاکید کرد: تاکنون از طرف ما اصراری برای تحویل و انعقاد قراردادی در خصوص سامانه s۴۰۰مطرح نبوده است و ما بنای پیگیری این مساله را هم نداریم.

دهقان در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص خرید اسلحه های کلاشینکف گفت: در ۱۰ سال گذشته به دلیل اولویت‌دهی به صنایع هوافضا تولیدات ما در حوزه سلاح های سبک نیازهای ما را کفایت نمی‌کرد؛ به همین دلیل نیاز به سلاح سبک بیشتر در حوزه دفاعی بیشتر احساس شد، اما امروز به یک ظرفیتی دست پیدا کردیم که حوزه تولیدات سلاح های سبک می توانیم نیازهایمان را تامین کنیم.

وزیر دفاع افزود: ما سلاح های سبک و انفرادی را داخلی سازی کردیم و به طور کامل می توانیم در تیراژهای بالا این نوع سلاح ها را تولید کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 68
موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درسی که باید از حادثه ۲۸ مرداد گرفت
 
«حادثه‌ای در کشور ما در سال ۱۳۳۲ اتّفاق افتاد -حادثه‌ی بیست‌وهشتم مرداد- که یکی از حوادثی است که ملّت ایران را با تجربه‌ها آمیخته میکند، مانع از خطا و اشتباه دیدِ او میشود؛ در این حادثه یک تجربه‌ی بزرگ برای ملّت ایران به وجود آمد، این تجربه را هرگز نباید فراموش کرد؛ بله، از سال ۳۲ تا حالا شصت سال میگذرد.

اوّلاً در خلال این شصت سال این قبیل حوادث تکرار شده است، ثانیاً حادثه‌ی تاریخی وقتی حامل درس است، گذشت زمان تأثیری ندارد و باید از آن درس گرفت. حادثه از این قرار بود که دولت مصدّق که نفت را، منبع ثروت ملّی کشور را از چنگ انگلیسی‌ها و از دست انگلیسی‌ها با کمک افرادی که بودند -مرحوم آیت‌الله کاشانی و دیگران- توانست خارج کند، یک اشتباه تاریخی انجام داد و آن تکیه‌ی به آمریکا بود.

در مقابلِ دشمنی انگلیس‌ها، فکر کرد باید یک پشتیبانی در عرصه‌ی بین‌المللی داشته باشد، این پشتیبان آن روز از نظر او آمریکا بود؛ به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ امید او به آمریکایی‌ها بود. از این خوش‌بینی و ساده‌اندیشی، آمریکایی‌ها استفاده کردند، [کودتای‌] بیست‌وهشتم مرداد را به راه انداختند. یک مأمور آمریکایی با نام و نشان مشخّص که کاملاً مضبوط [است] و ما می‌شناسیم، میدانیم -اسمش هم در تاریخ هست- بلند شد آمد اینجا؛ آمریکایی بود، رفت در سفارت انگلیس یا در سفارت یک کشور غربی یا شاید هم کانادا مستقر شد و پولی را که آورده بود تقسیم کرد، افرادی را با خودش همراه کرد؛ عناصر و عوامل داخلی خائن هم وجود داشتند؛ کودتای بیست‌وهشتم مرداد را راه انداخت و همه‌ی زحماتی را که ملّت ایران در ظرف دو سه سال -دوران ملّی شدن صنعت نفت- کشیده بودند، بر باد داد. مصدّق را هم گرفتند، بردند زندانی کردند و محمّدرضای پهلوی را که از ایران فرار کرده بود، برگرداندند، به سلطنت نشاندند؛ و ۲۵ سال از سال ۳۲ تا سال ۵۷ این ملّت، زیر یوغ حکومت تحمیلی و وابسته‌ی پهلوی به انواع خفّتها، انواع فشارها، انواع سختی‌ها مبتلا شد؛ آمریکایی‌ها [این کار را] کردند. مستشاران نظامی‌شان ارتش ما را تصرّف کردند، عوامل اقتصادی‌شان سیاستهای اقتصادی خود را پیش بردند؛ علاوه بر اینها -اینها کارهای ظاهری و مشهود بود- کارهای غیرمشهودی کردند که هنوز تحلیلگران ما متأسّفانه نرسیده‌اند که به حرکات غیرمشهودِ در جهت نابودی ثروتهای معنوی و انسانی ملّت ایران که از طرف آمریکایی‌ها در ایران در این ۲۵ سال انجام گرفت، رسیدگی کنند؛ هنوز نتوانسته‌اند.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31322/mosadegh1.jpg http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31322/mosadegh2.jpg

اینها مسائلی است که جای تحقیق دارد و جای دنبال‌گیری دارد. ۲۵ سال اختناق، فشار بر ملّت ایران، ضایع کردن منابع انسانی این کشور، غارت منابع طبیعیِ این کشور، بدنام کردن ملّت ایران در میان ملّتهای مسلمان در منطقه، کارهایی بود که آمریکایی‌ها در این مدّت کردند. چقدر انسانها کشته شدند، چقدر انسانها زندان رفتند، چقدر انسانها شکنجه شدند، در داخل کشور چه سیاستهای خائنانه‌ای علیه ملّت ایران انجام گرفت که همه در سایه‌ی حضور آمریکایی‌ها و حضور دولت دست‌نشانده‌ی آمریکایی‌ها در ایران [بود] و به‌خاطر اعتمادی که آن روز، آن آقا از روی ساده‌اندیشی به آمریکا کرد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 79
موضوعات مرتبط: سیاسی , تاریخی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود