سیاسی اجتماعی
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بربال ملکوت و آدرس javad95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 123
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 64
باردید دیروز : 83
بازدید هفته : 151
بازدید ماه : 147
بازدید سال : 1877
بازدید کلی : 19512
خطر جنگ جهانی سوم!!!
 

 مدودف

نخست وزیر روسیه درباره خطر وقوع "جنگ جهانی جدید" در صورت حمله زمینی خارجی به سوریه هشدار داد.

"دیمیتری میدویدویف"، نخست وزیر روسیه که نماینده این کشور برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ است در گفتگو با "هندلز بلات" آلمان درباره وقوع جنگ جهانی سوم در سایه بحران سوریه هشدار داد.

وی به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه درباره عملیات نیروهای زمینی عربی هشدار داد و گفت: مذاکرات بهتر از ایجاد یک جنگ جهانی جدید است.

نخست وزیر روسیه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: همه طرف‌ها باید مجبور به نشستن بر سر میز مذاکره شوند به جای اینکه یک جنگ جهانی جدید را به راه بیاندازند.

عربستان سعودی و امارات عربی متحده اخیرا درباره اعزام نیروهای زمینی به سوریه اعلام آمادگی کرده‌اند.

میدویدیف در این باره اظهار داشت که آمریکایی‌ها و شرکای عربی ما باید به خوبی این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهند که آیا آنها یک جنگ دائمی را می خواهند. یک پیروزی سریع در چنین جنگی ممکن نیست.

به گفته نخست وزیر سوریه، چنین امری غیرممکن است بخصوص در جهان عرب که همه در برابر هم مبارزه می کنند. به جای آن باید آمریکا و روسیه فشار روی همه احزاب جنگی ایجاد کنند برای اینکه یک راه حل مذاکرات در سوریه به دست آید.

میدویدیف همچنین انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگان مرکل وارد کرده و از اروپا درخواست کرد که به تحریم‌ها علیه مسکو پایان دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 163
موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


•درخواست چین از نداجا برای آموزش تکاوران دریایی

امیر دریادار دوم علیرضا بیاتی فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی نداجا منجیل:حضور دائمی تفنگداران در ماموریت‌های برون مرزی

  

به گفته این فرمانده ؛ آموزش های سخت و طاقت فرسا، ماموریت‌های ویژه و بدنهای آماده را شاید بتوان مهمترین خصوصیات یگان تکاوری در ارتش -چه در نیروی زمینی و چه دریایی دانست- که علاقمندان زیادی نیز در میان جوانان دارد.

این تکاوران در حوزه دریایی، آموزش های بیشتری می‌بینند تا توانایی عملیات‌های خاص را هم در زمین و هم در دریا و هم زیر دریا داشته باشند.

 

پیاده‌روی‌های طولانی با تجهیزات سنگین، زندگی در شرایط سخت، غواصی و ... کلیات آموزشهایی‌ست که البته همه ورودی‌های به دوره نمی‌توانند آن را به پایان برسانند.

ایشان در ادامه عنوان داشت ؛ با توجه به توان و آمادگی نیروهای ما و نوع آموزش‌های‌مان کشورهای دیگر مثل چین از ما درخواست کرده‌اند که به آنها آموزش دهیم که چگونه کشتی خود را از چنگ دزدان دریایی نجات بدهند.

  نسل فعلی تکاوران دریایی، نسلی است که دفاع مقدس را ندیده و تا قبل از دزدی‌های دریایی در خلیج عدن در شرایط عملی قرار نگرفته بود، اما با این دزدی‌های دریایی در صحنه واقعی قرار گرفتند و با حضور این تکاوران در ناوگروه‌ها، نقاط ضعف و قوت‌مان مشخص شد و تکاوران به ما اعلام می‌کردند که به عنوان مثال ما نیاز به فلان آموزش برای حراست از کشتی‌ها داریم

تعداد بازدید از این مطلب: 236
موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روز همدلی و همزبانی، روز خفت آمریکا و ایادی استکبار

روز 22 بهمن روز عزت و اقتدار ایران اسلامی، روز خفت قدرت سیاسی و نظامی آمریکا و ایادی استکبار و روز همدلی و همزبانی مردم و مسئولین بود. بترکه چشم حسود

شبیه سازی بازداشت تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در 22 بهمن

حضور سردار دلها در جشن 22 بهمن در میان مردم

حضور وزیر بهداشت محبوب و مردمی در جشن 22 بهمن

حضور فرزند عزیز رهبر انقلاب در جشن 22 بهمن

حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش قهرمان در جشن 22 بهمن

تعداد بازدید از این مطلب: 140
موضوعات مرتبط: اجتماعی , سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ارتش ایران هشتمین ارتش جهان

 

روزنامه «اکسپرس » چاپ لندن نوشت: 10 کشور دارای بزرگترین ارتش های جهان است که نباید با آنها درگیر شد، در ادامه این روزنامه نوشت: ایران با برخورداری از 534 هزار نیروی نظامی آماده ارتشی، هشتمین ارتش قدرتمند جهان را دارد که نباید با آن درگیر شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 164
موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پول‌های آزاد شده را خرج نمی‌کنیم/ هیچ‌کس با صندوق انتخابات قهر نکند.

 روحانی

روحانی با اشاره به اینکه تکیه ما به فروش نفت در بودجه سال آینده ۲۵ درصد است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده به رشد اقتصادی ۵ درصدی برسیم.

مهمترین محورهای سخنان ریاست محترم جمهوری :

- یکی از اهدافم از ابتدای دولت یازدهم نشان دادن چهره واقعی ملت بزرگ ایران بود. صهیونیست‌ها چهره مخوفی از ملت ایران درست کرده بودند. مردم ایران بسیار با فرهنگ و با اخلاق و با مدارا هستند.

- یکی از اهداف ما در برجام این بود که مردم در رفاه بیشتر و معیشت بهتر قرار بگیرند. از اهداف اصلی ما این بود که تحریم‌های ظالمانه برداشته شود. ما نیاز به واردات و صادرات داریم. یکی از راه‌های رفاه بیشتر مردم ایران تعامل با دنیاست. با فرجام برجام یک شرایط نو را در فضای اجتماعی به وجود آوردیم.

- دولت معتقد نیست بازیگر اصلی در صحنه سیاسی و اقتصادی است. شعار ما از اول این بوده که کار را باید به کاردان سپرد.

- آنچه می‌توانم به مردم قول دهم این است که دولت حمایت خود را از کارآفرینان گسترش می‌دهد.

- بعد از برجام یک خطری وجود دارد و آن این است که به شیوه سابق بازگردیم، یعنی نفت بفروشیم و کالای مصرفی وارد کنیم و با واردات کشور را اداره کنیم.

- کم کم از یک اعتیاد غلطی که اقتصاد ما داشت و این بود که اقتصاد کامل کشور به صادرات نفت بود، رها شویم.

- تکیه ما به فروش نفت در بودجه سال آینده 25 درصد است. باید از خام فروشی خودداری کنیم.

- قیمت نفت اگر هم بالا برود باید به سمت صادرات غیرنفتی برویم

-نمی‌خواهیم نگاه به غرب داشته باشیم. باید در قبال آن کشورهایی که می‌خواهند با ما همکاری کنند، انتخاب‌گر باشیم.

- باید به کلاس جهانی برسیم و خودرو صادر کنیم. تا وارد رقابت نشویم، نمی‌توانیم با دنیا در صادرات غیرنفتی رقابت کنیم.

- نگاه امروز دنیا به ایران بلندمدت است. وقتی با فرانسه صحبت می‌کنیم بحث قرادادهای 16 تا 20 ساله می‌کنند. وقتی با چین صحبت می‌کنیم حرف از قراردادهای 12 ساله می‌زنند.

- سال گذشته مردم ایران 5 میلیارد دلار پول بلیط سفرهای خارجی با پروازهای خارجی داده‌اند. باید توریسم و بخش خدمات را در بخش هوایی تقویت کنیم.

- از تحریم عبور کردیم و بحث‌ها باید دیگر به سمت سازندگی کشور باشد، اما اشکال ندارد که نقد هم باشد.

- پول‌های آزاد شده کشور را اصلا نمی‌خواهیم خرج کنیم.

- برای حل مشکل بیکاری باید به رشد 8 درصدی برسیم. رشد اقتصادی 8 درصدی در بخش تورم ممکن است در دولت یازدهم محقق شود.

- پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده به رشد اقتصادی 5 درصدی برسیم.

- در برخی از زمینه‌های "های تک" وضع نسبتا خوبی داریم. در بحث‌های هوافضا و بیوتکنولوژی حرکت‌های خوبی انجام گرفته و در برخی زمینه‌ها جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم. صنعت ما به شرایط رشدی رسیده که می‌تواند فناوری را جذب کند.

- رابطه بسیار خوبی با چین داریم و با ژاپن هم رابطه خوبی خواهیم داشت. با کشورهای آفریقایی هم می‌خواهیم رابطه خوبی داشته باشیم. کارآفرینان ایالات متحده آمریکا هم اگر می‌خواهند فناوری وارد ایران کنند، مشکلی نیست.

- ما نمی‌خواهیم با کسی تسویه حساب کنیم. ما نباید دوستان خود را در روزهای سخت و روزهای تحریم فراموش کنیم. برخی کشورها با ما خوب رفتار نکردند، اما اگر بخواهند امروز جبران کنند، مشکل نیست. نپختگی‌هایی در برخی کشورهای منطقه مشاهده کردیم که اگر این کشورها دست از تنش‌آفرینی در منطقه بر دارند، ملت ایران از آنان گذشت می‌کنند. اگر کشوری به منافع ما بخواهد صدمه بزند برخورد قاطع و تنبیه‌کننده با آنان خواهیم داشت.

- ما با روسیه و ترکیه روابط خوبی داریم و تنش این دو کشور خطرناک است و آماده هستیم  برای کاهش تنش میان دو کشور اقدام کنیم.

- دولت برای حل و فصل 90 هزار خودرو فرسوده کمک‌هایی داشته است.

- هفتم اسفندماه بسیار مهم است. برای اولین بار است که دو انتخابات مجلس در یک روز برگزار می‌‌شود. مردم ما رسالت سنگینی بر دوش دارند. دولت تا اینجا که مسئولیت‌هایی داشته به خوبی عمل کرده است. من به بحث انتخابات بسیار حساس بوده‌ام. از آنهایی که ردصلاحیت و یا احراز صلاحیت نشدند، تشکر می‌کنم که طبق قانون عمل کردند.

- نباید شائبه مهندسی شدن انتخابات را در ذهن مردم ایجاد کنیم. حضور مردم در انتخابات بسیار مهم است.

-هیچ‌کس و با هیچ دلیلی از صندوق انتخابات قهر نکند.

تعداد بازدید از این مطلب: 137
موضوعات مرتبط: اجتماعی , سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دهه فجر مبارک

یادت گرامی امام که چه عزتی دادی به مردم سرزمینم. عزتی که اکنون کشورهایی که روزی برای ما امورات روزانه مان را برنامه ریزی می کردند امروز بایستی برای دیدن ما وقت قبلی بگیرند. یادت گرامی و روحت شاد.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 150
موضوعات مرتبط: اجتماعی , سیاسی , تاریخی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


داعش بدبخت تر از هر روز

خبرگزاری "اسپوتنیک" با انتشار خبری، گزارش داد گروه "بیت مال المسلمین" که از عناصر داعش است، طی اعلامیه ای اعلام کرد: داعش در رقه سوریه به دلیل شرایط استثنایی که گروه با آن ربروست حقوق عناصر خود را ۵۰ درصد کاهش داد. نابودی نزدیک است.

تعداد بازدید از این مطلب: 197
برچسب‌ها: داعش , غده سرطانی ,
موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


•کدام آیات قرآن به ما آرامش می‌بخشند؟

قرآن 

در این گزارش جایگاه و اهمیت سلامت روان و آرامش روحی را از منظر قرآن و احادیث و روایات اسلامی بررسی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کمالی، کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به جایگاه سلامت روان در قرآن و احادیث و روایات اسلامی گفت: امیر مؤمنان علی(ع) در یکی از خطبه‌های گوهر‌بار خودشان فرمودند «کسی که با ظلم و ستم پیروزی به دست آورده، پیروز نشده بلکه پیروز واقعی میدان جنگ کسی است که بر هوای نفس خود غلبه پیدا کرده است.»

وی افزود: این حدیث اهمیت والای غلبه بر نفس، گذر از خشم، تشویش و رسیدن به سلامت نفس را در اسلام نشان می‌دهد، تا جایی که امیر مؤمنان آن را پیروزی واقعی برشمرده‌اند.

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: شخصی در مراسم حج از امام(ع) سؤال پرسید «آیا ثوابی بالاتر از زیارت کعبه وجود دارد؟» امام(ع) چنین پاسخ داد که ثواب عیادت مریض و احسان به پدر و مادر به مراتب بالاتر از اعمال حج است و خداوند آرامش روحی را ارزانی چنین فردی می‌کند.

وی تصریح کرد: این حدیث بیانگر این امر است که رسیدن به آرامش روحی و روانی تا چه حد ارزشمند است.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: خدای متعال در آیه‌ 28 سوره‌ رعد در خصوص راه رسیدن به آرامش و اطمینان خاطر می فرمایند «...الا بذکرالله تطمئن القلوب» ذکر خداست که بر مؤمنان رحمت را روز افزون می‌کند و این رحمت چیزی جز آرامش خاطر روح و قلب آدمی نیست.

حجت‌الاسلام کمالی یادآور شد: علامه‌ طباطبایی مراد از قلب در قرآن را روح و روان می‌دانستند و خیلی از علمای بزرگ و شناخته شده‌ عالم تشیع مانند آیت‌الله بهجت طول عمری با برکت داشتند و در سنین کهولت با سلامت کامل درس خارج از فقه، اصول و فلسفه را به شاگردان خود می‌آموختند که این امر نیاز به داشتن سلامت روحی و آرامش روانی بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: یکی از معانی اسلام «سلامت آفرین» بوده است و انسان با خواندن حتی یک آیه‌ از قرآن به آرامش خاطر می‌رسد.

حجت‌الاسلام کمالی خاطرنشان کرد: اگر افراد موحد نباشند و به تعالیم قرآنی احترام نگذارند، غرور کاذب پیدا می‌کنند و غرور مانع از رسیدن به اطمینان قلبی است.

این کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: خداوند در آیه‌ 82 سوره‌ مبارکه اسراء، قرآن را مایه‌ شفا و متعالی‌کننده‌ روح معرفی می‌کند و می‌فرماید «و ننزل من‌ القرآن ما هو شفاء و رحمة للمؤمنین و لا یزید الظالمین الا خسارا» و ما آنچه را برای مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل می‌کنیم و ستمگران را جز زیان نمی‌افزاید.

وی گفت: با جست‌وجو در سیره نبوی نیز به اهمیت روح و روان انسان پی می‌بریم و می‌توانیم با الگوبرداری از ایشان و ائمه اطهار(ع) به درجات متعالی روحی دست یابیم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: روزی ورزشکاری به رسول خدا(ص) گفت «من سنگ را دو نصف می‌کنم.» پیامبر فرمودند پیروز آن کسی نیسا که تنها قدرت بدنی خود را پرورده باشد بلکه ان کسی است که برنفس خود غلبه کرده باشد، پیامبر هیچگاه سلامتی را تنها سلامت جسمی ندانسته و رسیدن به روح متعالی را نیز قابل توجه برشمرده‌اند.

وی تصریح کرد: از این رو اسلام را مانند نوزادی تازه متولد شده، شاداب و البته عریان معرفی کرده‌اند که بر مؤمن است تا با رسیدن تعالی روح، لباس تقوا بر آن بپوشاند.

این کارشناس مسائل مذهبی همچنین اضافه کرد: هنگامی که از پیامبر سؤال شد چه کسی با آرامش بیشتری زندگی می‌کند؟ پیامبر فرمود: کسی که زندگی دیگران از زندگی او سامان بگیرد، از این رو حضرت علی(ع) تأکید کردند «آنچه را برای خود نمی‌پسندی برای دیگران نپسند، و آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران نیز بپسند.»

 

حجت‌الاسلام و المسلمین کمالی خاطرنشان کرد: روح انسان توانایی و استعداد رسیدن به بالاترین کمالات را داراست و قابلیت متعالی شدن را دارد چرا که خدا در آیه‌ 29 سوره حجر می‌فرماید «...و نفخت فیه من روحی...» خداوند از روح خود بر ما دمیده است و بر ماست تا از ظرفیت رشد و کمال روح خود با بهره‌گیری از کلام خدا  و بهره‌گیری از سیره پیامبر و ائمه‌اطهار(علیهم‌السلام) استفاده کنیم و سلامت آن را ارج نهیم

تعداد بازدید از این مطلب: 141
موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود